måndag 5 januari 2009

MuddByxor

Nu när man har varit lite "ledig" så har jag passat på att sy lite. Här kommer lite av det jag har gjort.

Provade två olika mönster på muddbyxor, de första var från Meedom, som jag gjorde om lite, det visade sig även att jag valde fel storlek på dem och fick minska in dem ordentligt. Resultatet blev ändå ganska bra. Byxorna är av svart velour från tygvaruhuset med mudd från Stoff och stil.


Efteråt kan jag väl tycka att jag skulle valt en annan mudd för de är lite väl hudfärgade, men är trots allt nöjd för tillsammans med det svarta var det supersnyggt så med tröja över så vart det kanon. Gjorde ett par i samma modell men med röd mudd, bilder kommer.

Andra mönstret jag provade hittade jag i Ottobre, men gjorde om den lite, det är en ganska smal modell med lite vidd nertill. Den gillar jag massor. Kommer bli fler byxor av den modellen.

Tyget fick jag från ett hemlisbyte. :-) Lillen har tjatat om att jag skulle göra något av det tyget och nu fick han själv välja. Mudden kommer från Stoff och stil. Så här är resultatet, ett par härliga "hemmamyspysbrallor"


Har sytt en tre klänningar och två muddbyxor till, ett par till Elliot och ett par till Lillen, det kommer bilder på det senare, vi börjar med byxorna. Så helt dött har det inte varit på pysselsidan iaf. ;-)

4 kommentarer:

LilleBus sa...

Nä, det verkar som att du har jobbat på massor!
Båda brallorna belv jättebra!

Kalunji040 sa...

Jag gillar båda byxorna starkt. Jättefina.

Anonym sa...

båda byxorna är jättefina!!!

OttoPippi sa...

vad kul att se vad som hände med tyget :-)