måndag 22 december 2008

Av det blåa

härliga tyget jag fick med i mitt syswaphemlispaket har jag klippt ut delar till en tröja åt Lillen, ska bli med röd vringning och mudd i ärmsluten... Ja iaf, färdigklippt är det, tittar runt i lägenheten, inser att jag börjar bli mer o mer sönderstressad... VARFÖR måste de lägga en tenta presis efter jul.... Lika snabbt som jag klippt ut delarna, lika snabbt åkte ner i lådan.. får bli en "to do" grej ist, men den hade blivit himskans fin nu till julhelgen. Såg tröjan framför mig så fort jag tittade på tyget.
Kära tomten.... Här kommer min önskelista:
* ett syrum så jag kan ha min symaskin uppe jämt
* att tentan är över
* att jag får en underbar jul trots allt......

Kika gärna in på min andra blogg, där jag iaf försökt fixa fram lite julstämning. O nej, jag tycker inte julen är hemsk, Jag ÄLSKAR julen, men inte när det är tenta presis efter, o inte när lillen ligger med 39 graders feber......

Inga kommentarer: