fredag 29 augusti 2008

Klänning..

Ja oki.... Igår satt jag och beklagade mig lite att tiden inte räckte till o att jag inte hade någon lust att sy. Men idag är jag hemma med Alex, han har feber och han tillbringar sin tid med att ligga och halvsova framför tv:n. Alltså, inget småland idag, och ingen föreläsning heller.... Passade på att sy färdigt klänningen som jag har tänkt mig till Elin.

Det blev samma mönster som den andra födelsedagsklänningen.
Jag är ganska säker på att Elin iaf tycker om den. Min lilla gullunge. :-) Och jag gillar tyget massor. Hittade det på Hemtex när de hade rea, det är egentligen ett påslakan, men passar aldeles utmärkt som klänningstyg med.
Nästa klänning blir efter ett annat mönster. Måste prova lite annat.
Dåligt idag: Tycker inte alls om min maskin...... Inte ALLS idag. Den krånglar, går sönder..... Ush, vad besviken jag är..... Men men, imorgon kanske det blir bättre!!! Eller ikväll. Planerar att sy mer ikväll när jag är ensam hemma o lillen sover...
Roligt oxå är att sywsaparna går igång igen, denna gången tema Halloween/maskerad, spännande....!

6 kommentarer:

OttoPippi sa...

Skithäftig!!!

Ha en trevlig helg!!

Lallis/Helene sa...

Vilken fin klänning!! Jag har också skaffat det tyget men inte sytt något av det än men nu blev jag verkligen sugen att göra det.

Anonym sa...

Den här klänningen är också fin, men trots att det är samma mönster är det ett helt annat plagg. Djurtyger är roligt och grönt är verkligen skönt.

Anonym sa...

emil har det påslakanet men jag har tvättat å tvättat det men det blir aldrig mjukt!! det är ju bara sååå fint!

Anna-Snoddas sa...

Underbar klänning! Jag har lagt till dig på min blogglista, hoppas att det är okej?!

linnzan sa...

Vilken cool klänning! Tyget är helt underbart.