fredag 22 augusti 2008

De sista elefanterna.....

Iallafall utav detta tyg. Det sista jofotex elefanttyget jag hade hemma tog jag och sydde en tröja till Alex, blev nöjd, förutom med halsöppningen, då strulade overlocken (som den visst gör ganska mycket nu) och jag fick sy in mer än vad jag hade velat. Men jag blev iallafall nöjd med resultatet.



Måste bara säga att "Jag lööööve elefants...." Av alla de slag. Har blivit en del elefanter sydda, som sagt inte bara av detta tyg.......
Tyckte att jag hörde ryktas någonstans om gröna jofotex elefanter.... Dem ska jag ha! Var på jofotex igår och kikade runt, massor med roligt tyg men inga elefanter.......
Mönstret som jag har använt, kommer från Ottobre, är sytt efter storlek 104 men med 110 i längd, vet dock inte hur storleken är och hur det sitter på min son då han vägrar ta på sig den för tillfället. Men den ser ut att vara lagom i storleken.
Tyckte modellen var lite rolig, så jag kommer nog att göra fler "tygblandningar" och sy flera av denna modell....

1 kommentar:

Anonym sa...

vad tuff denna blev! jofotex får in mer elefanter i slutet av månaden och nu börjar jag vela på om jag inte ska beställa lite ändå :) detta tyg är ju alldeles underbart :) gröna elefanter hade varit urfränt, hoppas hoppas :)