måndag 12 januari 2009

Två klänningar till

Jag vet inte om jag har skrivit detta innan, men vi ska flytta snart. Därför håller jag på att rensa bland mina tyger och försöker hinna med o sy upp lite utav dem. Idag sydde jag två singoallaklänningar till. även dessa ska få följa med posten ner till småland för att hamna hos en utav mina systrar. Jag hoppas att hon gillar dem. Jag gillar dem starkt iaf.
Synd bara att man inte är så bra på att fota och att den enda modellen jag har att använda för bättre live bilder är Lillen, och han är inte så intresserad av att sätta på sig klänningar. :-) Så jag besparar honom det och försöker göra det bästa av situationen. Förhoppningsvis så får jag tillfälle att fota klänningarna på lilltjejen sen..

Båda klänningarna har jag mixat nytt och gammalt tyg och använt mig av band som jag fått och hittat själv på second hand. Det var verkligen jättekul och jag kommer använda mig mer av sådant framöver. Det finns så mycket fina saker!
Just nu ligger även en hel hög med tyg och väntar på ett färgbad i någon rosa nyans, får se hur det blir. För tygen som de är nu är så grådassiga och tråkiga, kanske blir ett lyft.
Har två klänningar till utklippta, men det tog stopp idag, inser nog oxå att jag egentligen skulle behöva packa.. Men det är så otroligt kul o sy. Och jag har fått klänningmani. Tur att jag har syskon som alla fick tjejer!



4 kommentarer:

Anonym sa...

jag vill jättegärna beställa en Lillen&Jag klänning med de små rosa gulliga kaninerna om du har lust? :-) Så att Emma kan ha den i sommar?
men bara om du vill och hinner. Självklart får du betalt :-)


Kom du in på min blogg föresten?!

KRAM

Lallis sa...

Jättefina klänningar!

Anonym sa...

Jättesöta klänningar!

Anonym sa...

ja precis. Det setet med bodys du gjorde som var sååååååå fint! Hoppas du mår bättre och att förkylningen försvinner FORT!
GRATTIS till provresultatet oxå :-)

Kram