måndag 20 oktober 2008

Julswapen svar

Nu är det dax för julswapen som syswaparna har. Ska bli superkul!

Här kommer mina svar:

1, Hur många barn har du?
* Ett.

2, Kön kläder och skostorlek på barnen
* Alexander fyller 4 år i november, han har storlek 110 i kläder och ca 26 i skor

4, Är du nybörjare, medel eller avancerad på stickor?
* Nybörjare, har inte kommit någon vart med "lära mig stickaprojektet". Men jag önskar att jag kunde.

5 -”- på sömnad
* Medel

6, Vilken typ av tyg föredrar du?
* Allt möjligt, syr i allt jag kommer över som jag tycker är fint. Både begagnade tyger och nya tyger. Velour gillar jag med.

7. Vilken typ av garn gillar du?
* ???? Kan inget om garner.

8, Håller du på med någon annan skapande hobby(vad?)?
* Jag älskar o pyssla, provar på det jag tycker ser skojigt ut. Just nu går jag en kurs i "ringsmycken". Funderar på att gå en stickkurs oxå.

9, Finns det något i pyssel, sy eller stickväg som du behöver?
* Allt möjligt. Men just nu som sagt är jag mycket innte på göra smycken. Annars så går det alltid åt symaskinsnålar, o annat smått och gott.... Sen kanske pyssel som man kan pyssla tillsammans med Alex, han är en riktig pysselkille.

10, Vad gillar du för godis?
* Det mesta, tycker att det är kul o prova sådant jag inte testat förut.

10, Är du allergisk mot något?
* nej

11, vad är dina favoritfärger?
12, Finns det några färger du absolut inte gillar?
* Har inga speciella favorit/hatfärger.

13, Kaffe eller te?
* både och, är en riktig kaffekärring, men tycker att det är mysigt att krypa upp i soffan med en kopp te på kvällen.

14, vad lyssnar du på för musik
*Har väldigt blandad musiksmak, men det som faller mig mest i smaken är musik som cornelis v, lars winnerbäck, lisa ekdahl, Tracy chapman m.m. Listan kan bli lång, för jag lyssnar på nästan allt, för det mesta blir det radio rix fm. :-)

16. Vad läser du för böcker?
* just nu, nästan bara studentlitteratur som har med omvårdnad och medicin att göra. :-) Men annars allt möjligt, gillar stephen king.

17, Prenumererar du på någon sy/sticktidning?
För tillfället bara Ottobre

Inga kommentarer: